سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/6/6
6:43 عصر

وزیر خارجه انگلیس گفته بود این بار کار نظام حساب شده تمام است

بدست محمد در دسته

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور که به مناسبت هفته دولت، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخن می‌گفت، با تبریک ماه رمضان این ماه را از بالاترین هدایای الهی به بشریت دانست و گفت: تقارن هفته دولت و یاد شهیدان باهنر و رجایی و تشکیل دولت دهم را به فال نیک می‌گیریم.
وی صاحب همه ماه‌ها و ایام را حضرت ولی عصر (عج) دانست و افزود: این ماه، ماه میهمانی ویژه خدا است و مهیمانان خدا در این ماه در حقیقت در سفره ولی خدا می‌نشینند چرا که در زیارت آمده هر لطفی از ناحیه خدا به واسطه وجود ولی خدا است و سرنوشت آحاد بشر به امضای او می‌رسد.
احمدی‌نژاد ماه رمضان را در حقیقت ماه ولایت و عدالت دانست و تصریح کرد: اگر در نتیجه عبادات، کمالی حاصل شود و قلبی نورانی شود و تقواها گسترش یابد، همه به واسطه وجود نورانی ولی خدا و خلیفه‌الله است.
وی تقوای الهی را بالاترین ذخیره ملت ایران در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: خدا را شکر که ملت شریف و مومن ایران قدر این ماه را به خوبی می‌دانند و حرمت آن را پاس می‌دارند.
رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: همه دنیا می‌داند که انتخابات در ایران امری اصیل است و برخلاف دموکراسی‌های رایج دنیا، یک نمایش و طراحی از پیش تعیین شده نیست، بلکه حضور و نظارت مردم لازمه استقرار ارزش‌های انقلابی و اسلامی است.
وی افزود:‌ از نگاه مکتب ما ارزش‌های انقلابی با خواست و پذیرش مردم مستقر می‌شود و نقش مردم هم در سایه اسلام اصالت می‌یابد.
احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش برخی‌ها برای جدا کردن جمهوریت و اسلامیت گفت: کسانی که می‌خواهند جمهوریت و اسلامیت را تفکیک کنند، در حقیقت نقش مردم و اصالت اسلامی انقلاب را مورد هدف قرار داده‌اند.
وی با اشاره به حضور 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری دهم و رای حدود 25 میلیونی به رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: این انتخابات یک نقطه عطف در حرکت انقلاب اسلامی بود و به این خاطر که ما هر انتخاباتی را یک پرش می‌دانیم، این انتخابات یک پرش بسیار بلند بود که انقلاب،‌ملت و نظام برآمده از خون شهیدان را صد پله بالا برد.
وی افزود: این انتخابات برنامه‌های دشمنان را در هم کوبید و نقشه‌های آنها را بر ملا کرد و استحکام نظام مبتنی بر ولایت در بهره‌مندی از استعدادها و سلایق و مهار بحران‌ها را به خوبی نشان داد.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: در این انتخابات دشمنان از دو موضوع عصبانی هستند، اول از شکوه و عظمت ملت ایران که الگویی جدید از مشارکت همگانی و حرکت آرمانی را به نمایش گذاشت و دموکراسی‌های مبتنی بر ثروت، قدرت و فریب و رسانه‌های دروغگو را در هم شکست و عظمت خود را به رخ جهانیان کشید.
رئیس‌جمهور ادامه داد: علت دوم عصبانیت دشمنان از انتخابات اخیر این است که ملت ایران در این انتخابات یک بار دیگر راه نورانی انقلاب اسلامی را برگزید و با حضور 40 میلیونی، وفاداری خود را به آرمان‌های امام، رهبری و انقلاب اسلامی تثبیت کرد.
احمدی‌نژاد گفت: در این انتخابات امید دشمنان این بود که با پول، رسانه‌های مختلف و کارشناسانی که توانسته بودند انقلاب‌های رنگین را در نقاط دیگر دنیا هدایت و پیروز کنند، به اصطلاح کار را در ایران تمام کنند؛ در همین راستا "یکی از وزرای خارجه کشورهای دوست به ما گفت که وقتی به وزیر خارجه استعمار پیر گفته‌ام که چرا در امور ایران دخالت می‌کنید، او گفته است که این بار کار نظام جمهوری اسلامی را تمام خواهیم کرد و وقتی به او گفتم که شما انقلاب و رهبری و مردم ایران را نمی‌شناسید، او می‌گفت این دفعه همه چیز را حساب کرده‌ایم ".
وی تاکید کرد: اما ملت ما در انتخابات آنچنان به صورت دشمنان سیلی زد که بعد از دو ماه و چند روز هنوز در حال گیج خوردن هستند و راه خانه خود را گم کرده‌اند؛ آنها بعد از شکست در طرح‌های خود با یک تلاش رسانه‌ای و سیاسی خواستند دستاورد بزرگ ملت ما را تضعیف کرده و چهره ملت ایران را مشوه جلوه کنند و نمی‌خواستند بگذارند شکوه ملت ایران در جهان بدرخشد و موضع افتخارآمیز سالهای اخیر تقویت شود، آنها می‌خواستند نگذارند فریاد بلند ملت ایران برای خداپرستی و عدالت و پاکی و صداقت به گوش جهانیان برسد، آنها می‌خواستند دولت از آرمان‌های بلند امام و رهبری عقب‌نشینی کند اما یک بار دیگر در مقابل عظمت انقلاب اسلامی شکست خوردند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه آنها هم در انتخابات و هم در حوادث پس از انتخابات شکست خوردند،‌گفت:‌ حوادث پس از انتخابات تلخ بود اما نتیجه آن شیرین بود، عده‌ای مردم بیگناه آسیب دیدند اما بدخواهان رسوا شدند.
وی افزود: دولت برآمده از آرای مردم نیز تمام حیثیت خود را در پیگیری آرمان انقلاب می‌داند و ذره‌ای از منافع ملت عقب‌نشینی نخواهدکرد و بر عهد خود در گسترش پاکی و عدالت ایستاده و سرسوزنی پا پس نخواهد گذاشت.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان خواستار تضعیف اقتدار ایران بودند، تصریح کرد: آنها باید بدانند که دولت پس از استقرار، با اقتدار چند برابری در عرصه‌های جهانی حاضر خواهد شد و از حقوق ملت ایران دفاع خواهد کرد.
احمدی‌نژاد اظهار داشت: دشمنان در جریانات انتخابات دهم و پس از آن فریب وسوسه‌های شیطان و وابسته‌های بی‌مقدار خود را خوردند و حیثیت خود را بر باد دادند، آنها با ژست استعماری وارد عرصه شدند و نشان دادند که هنوز خوی استکباری دارند و پس از آنکه برای آنها مشخص شد که انتخابات درست برگزار شده است، گفتند که تبریک نمی‌گوییم؛ این حرف آنها به این معنی است که اگر مردم برخلاف نظر آنها چیزی بخواهند، آنها ناراحت و عصبانی می‌شوند که البته ما به آنها می‌گوییم عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.
احمدی‌نژاد با ابراز امیدواری به پیغام‌های اخیر برخی کشورها مبنی بر اینکه می‌خواهیم مواضع گذشته خود در باره ایران را اصلاح کنیم، تصریح کرد: ملت ایران اهل منطق و گفتگو است و اگر صداقت و جبران اشتباهات را ببیند، استقبال می‌کند والا برخورد ملت ما با متجاوزان به حقوق‌شان، برخوردی سخت و پشیمان‌کننده خواهد بود.
                                                                                                                                                                                        منبع :خبرگزاری فارس